"Bersabarlah . Kerana sabar itu sifat yang disukai Allah"

Wednesday, June 20, 2012

kahwin itu sememangnya suatu yang baik .

Salam Mahabbah ^^


Kahwin ?
Err mungkin tidak buat masa ini .
Belum sampai masa lagi seorang seperti aku menjadi suami .hehe
Sahabat pun dah dekat 10 orang yang bakal berkahwin .
Mereka untung diberi peluang membina masjid di seawal usia kematangan .
Aku masih disini dibebani masalah jiwa .

Hehe .
Dengarnya kamu dh nk kahwin .
Baguslah .
Jangan pula jadi playgirl lagi .
Hahahah .

Bercakap mengenai kahwin .
aku tidak tega membawa bakal aku pulang .
aku tidak punya apa2 .
Hanyalah orang kampung .
Takutnya kotor tangan yang putih .
Takutnya berkedut kulit yang comel2 .
Takutnya timbul rasa tidak senang dalam diri .

Jadi aku ambil keputusan biarlah aku kecapi dahulu hidup yang agak sederhana .
Maka aku ambil keputusan untuk berkahwin walaupun usia aku agak lewat .
Aku punya ibu yang mengharapkan aku .
Juga ayah yang ingin hatinya dijaga ,
Adik2 yang bakal ditanggung .

Maka istilah kahwin itu jauh lagi dariku .
Jauh lagi aku untuk mendekati .

Maka jangan paksa saya untuk kearah itu .


Selamat Mengharungi Badai Rumah Tangga . :)

-Encik Hati-

No comments:

Post a Comment