"Bersabarlah . Kerana sabar itu sifat yang disukai Allah"

Sunday, June 17, 2012

Dari mana datangnya Jeep tu ?

Salam Mahabbah ^^


   Hening malam menyapa . Masih lagi sendirian . Keseorangan . Melayan suatu entiti bernama perasaan . TV di hadapan ku pandang kosong . Portugal nampak gayanya bakal menelan Netherland malam ni . Sejuk aku bertatahkan selimut rindu kepada Jordan .

  Tiba-tiba .. Telinga ku menangkap bunyi deruan pacuan roda . Anggapan ku pertamanya mungkin kakak ku ingin ke bandar . Namun menyedari waktu ini sudah melewati pukul 2 pagi . Mana mungkin seorang wanita keluar . Aku menatap tingkap sepi . Biasan cahaya luar menusuk anak mata . Tergaman aku seketika . Nafas ku berulang alik memanjat halkum . Dada senak . Sesak kelaparan udara .

  Sebuah Jeep merah WJE .... . Penglihatan yang terbatas menyebabkan aku  tidak sempat menangkap akhir nombor plat tersebut . Betul-betul di hadapan halaman rumah aku . Sepeti telah melebihi sejam dia berada di situ . Gelap malam menyukarkan lagi pandangan aku untuk melihat wajah pemandu . Aku bergegas mendapat abang ku . Ku pinta dia lihat ke luar tingkap . Reaksinya juga sama .

  Terpana dengan kejadian itu , kami bergegas menuju pintu rumah utama . Melalui bilik anjung . Pintu bilik ayah ku terkunci rapat . Belum sempat ku ketuk , abang ku menarik tangan ku keluar . Jeep itu telah menghilang . Jauh . Ku lihat keluar panahan cahaya lampu suluh menyimbahi halaman pokok bunga ayah .
Siapa dia ???



Ya Allah . Selamatkan aku dan ahli ku dari mereka yang berhasad dengki .



huh , masuk kali ni . dah kali ketiga ada kereta asing masuk halaman rumah time2 pukul 2 dan 3 pagi .

macma mana ??herm .


-Encik Hati-

No comments:

Post a Comment