"Bersabarlah . Kerana sabar itu sifat yang disukai Allah"

Sunday, May 13, 2012

termenung pulak hari ni ...

salam ^__^
exam pon dh dekat .tapi semua benda tak baca lagi .
biasalah dengan benda ni .
hari nak balik pun semakin dekat .
tiket ???hurm masalah la jugak .
tapi biarlah .
nak salahkan orang tak boleh jugak .
sepatutnya salahkan diri sendiri sebab gatal mintak orang yang sibuk belikan .
biarlah tiket tu .
ayah umi , andai qawi tak balik .
awal lagi qawi mintak maaf .
penat sudah tipu ayah bila ayah tanya tiket tu ada dalam tangan belum .
kali ini kalaulah ayah tanya lagi .
insyaAllah qawi jawab dengan jujur bahawa tiket tu entah ke mana .
ayah jangan bimbang , suatu hari nanti qawi bayar balik semua tu insyaAllah .

hurm . apa entah masalah biarkan je lah .
saya sudah penat menipu diri sendiri bahawa tak rasa nk marah .
selama ini saya mendayuskan diri sendiri mengalah dengan perempuan .
bukan kerana tiada ego .
bukan kerana tidak bermaruah .
namun kerana tahu kita semua punya masalah tersendiri .

hurmm .andai masa terputar dengan sendiri .
izinkan aku Ya Allah .
izinkan aku ambik soifi daripada aku terngadah seorang diri meminta tiket sampai ke tangan aku .
izinkan aku ambil soifi untuk tahun nih .
puas sudah aku fikir apa benda yang tak kena dengan tiket tu .

pada mereka yang menguruskan tiket tu .
tak perlulah rasa nak bersalah sangat .
saya cuba untuk memahami .
saya tahu anda akan baca blog nih .
especially kak alyaa .
tak pe lah klu banyak masalah sangat .
saya tawakkal dh .
apa nak jadi biarlah Allah tentukan .
dan kali ini saya mohon jika ayah saya bertanya kemanakah tiket tu .
izinkan saya jawab tiket tu masih belum ada .
izinkan saya bersikap jujur buat seketika .

mohon maaf sebab terlalu banyak mendesak .
bukan kerana saya suka memaksa.
tapi duit itu bukan hasil titik peluh saya .
andailah tiket itu dibeli dengan duit kutipanku sendiri .
saya halalkan walaupun anda songlap semuanya .
saya dari keluarga yang susah .
bukanlah asalnya dari orang yang ternama .
memanglah title ayahku itu besar pada pandanganmu .
tapi hakikatnya seorang wakil rakyat tidaklah sekaya yang kamu fikirkan .


lagipun ,
saya punya contract dengan beberapa orang yang sepatutnya saya tidak mungkiri contract tu .
andai diri ini tidak mampu menjejakkan kaki ke malaysia selepas ini .
saya maafkan kalian .
mohon selepas ini .
jangan lagi menyusahkan orang lain .
xpernah rasa sekelumit amarah apabila diperlakukan begini .
bahkan bersyukur mampu mengenali kalian .

saya rasa bangga diperlakukan seperti ini .
masih lagi saya ingat bersama sahabat memecut laju dari airport k tempat kamu dengan kereta yang berkondisi kurang bagus .
namun setelah sampai .
hanyalah debu dan angin yang menemani kami selama 2 jam berteleku di dalam kereta .
secara jujurnya sikap amarah tak kan pernah lari dalam hidup ini .
namun saya dan juga sahabat mengambil iktibar .
mungkin Allah sedang menguji kesabaran hambanya .

mungkin juga Allah sedang menguji hambanya dengan masalah tiket ni .
semoga tahap kesabaran saya masih lagi tetap mengharapkan Allah .

salam penggapi cinta Illahi .

No comments:

Post a Comment