"Bersabarlah . Kerana sabar itu sifat yang disukai Allah"

Tuesday, December 20, 2011

percaya x sebab kenakalan kita orang xterima kata2 kita ?

    haaaa .salam .macam biasa ah .ikot tajuk ea .hahaha .adoyai .bole lak benda ni jadi dalam dunia nih .oke .fine .aku memang nakal dulu .xdisangkal lagi meamng nakal .nama masuk 5 6 kali dalam black list .xserik2 .siap semakin seronok buat jahat .tapi kena dgr elok2 .aku buat jahat bukan jahat sangat .cuma nakal .3 prinsip yang aku pegang start f1 sampai f5 .yang xpernah aku langgar .
1. mencuri dalam sekolah (luar sekolah pon aku xmencuri gak .)
2. hisap rokok dalam sekolah (luar pon xisap gak )
3. jumpa perempuan dalam sekolah time malam (luar pon xbuat gak xkira lah malam k ptg)

tapi ape aku buat sampai kena black lis ? *n_n* .aku lompat pagar 5 6 kali g tgok bola .jiwa football beb .mane nk serik .lagi la nk tgok .dh sebati .tu je .aku xmencuri .xhisap rokok .xpegang perempuan langsung .x2 .mane lah sanggup eden wt mende2 tu .xde pekdah nye .teruna la lagi . hehe .oh tajuk2 .ape tadi .oke .

  then habes la MTS .kan ? .then membesar lah aku dgn kenakalan yang mana kenakalan tu yang membawa kepada kematangan .hahaha .ye ah ..syukur jugak dulu lahir2 nakal .klu lahir2 je dh nerd cene ?bila dh nakal kita taw la cene tu perasaan time nakal .so xnk try da la .klu nerd mesti nk jugak jadi nakal kn ?


hurm .then hari ni adik2 aku kuar dari sekolah .(junior mksd saya) .ye la .rasa kembali la jgk kenangan time kuar skull dulu .semua nya punya persamaan .nanges berpisah .teringat time nakal2 .borak2 sampai xtidor .semua tu punya persamaa .andai bisa waktu ini berputar .pasti aku putar dan biar kan berlalu sekali lagi .kemanisan dan keindahan pada masa tu .semua nya indah .semuanya pasti menggamit memori ku .


oi jiwang lak .hehe .oke .ye ah semua kn punya persamaan .ye ah .bila ending ni mesti ah bnyak gambar kn ?ye ah penuh feeds fb aku dgn gambar dorang je .then terselit lah satu gambar yang mengetarkan jiwa dan iman serta segala cinta dan kalbu yang ada .nk tgokk .jangan kasi orang lain tahu . hehe .ni pon dh blurkan .











ha dah tgok .hehe .gambar tu gambar adik2 ku yang ambik gambar berdua-dua an .bile check segala album yang ada .rupa rupa nya dorang dinner happy ending sekali .candle light .huh xajak .ye ah .time aku dlu siap declare perang antara lelaki dan perempuan sebab xnk wt dinner sekali .ye la .mane gamak nya nk g dinner sekali .siap ambik gambar tepi2 .mane la ade jenis ni time batch aku dulu .lelaki perempuan plak tu .perempuan plak comei .tudung 3 segi je .tersembul segala apa yang haram .

opps2 .haha .bukan nk bz body .bukan gambar tu yang aku nk citer .korang relak lah dulu .ha ni yang aku nk citer nye .aku post lah gambar ni dalam middle east mende ntah .senior2 semua dalam tu .ye ah .klu apa2 memang kitorang share .untuk pengetahuan semua kn .tiba2 .aku ingatkan semua nk tolong nasihatkan adik2 2 orang nih .ape k .aku plak yang kena bantai .semua ni aib lah .jangan menghukum dengan begitu cepat .sial ape ?benda depan mata kot .budak tu pon dh declare in relationship .aku cakap2 dorang xpakai .dorang suruh aku dk senyap jangan jaga tepi kain orang .dh besar tu pandai2 la dorang pk .gitu lak ?huh .xnmpak ke ape yang terjadi ?yang dok beromance tepi2 jalan tu budak baya2 ni ah .baru abes spm .xde lak aku tgok budak dajah 3 romance tepi jalan .susah ah bile ilmu dh tinggi .bila orang tegur sumer dh xpakai .alih2 aku yang kena .

so amek keputusan .aku kuar group .xde guna xdapat terima ape yang aku cakap .aku kuar dari semua yang ada .group batch aku .group timur tengah ah .ape lah .malas dh aku nk mengaku sebagai orang yang dulu hafal quran .tapi bila ade kemungkaran semua xnk tegur .tegur orang yang cuba bawak semua tu ke jalan penyelesaian .ade k ?huh! .


k ah .mau tidor ah .salute dengan kehebatan Adam Adli .sampaikan kt jordan perang sape bekap dia sape bekap kerajaan .xhbes2 gaduh senior2 uh .klu dh makan duit kerajaan sampai bila nk sedar ?hurm .kena sihir k ape ?dok ambik syari'ah tapi still xtahu mane btol mane salah .



Tinta Cinta bernoktahkan kebingungan .


1.04 a.m.
21 Desember 2012
Semsemah ,Syari3 Jami'ah
Irbid , Jordan

No comments:

Post a Comment