"Bersabarlah . Kerana sabar itu sifat yang disukai Allah"

Sunday, December 25, 2011

em .new heart ?or new era ?

        ha ting tang ting tang alexander .hehehe .xde lah .saje macam biasa .sape la nk jadi first follower aku nih ?hahhaa .rasa macam best plak cakap sensorang dalam blog nih .ha hari ni murid2 .tajuk kita pasal new heart .hehe .ape lah .aku klu tulis blog .tajuk mende lain cakap menyimpang terus dari benda yang nk dicakapkan .ape lah .hehe .biasalah .orang bnyak ckp .4 tahun ckp pon xhbes lagi .oh forgot to mention that .adik aku .rajehah dapat 6 a 3 b .PMR .nampak nya aku dibeat oleh adik perempuan .huh .aku dulu dapat 4 je pon .hahaha .dia nanges lak xdpat bnyak .orang target dia 9 .tapi dapat 6 .biasa lah tu jeh .abe qawi pn xleh bnyok jgk .setakat cukup make jah .6 tu pon buleh kiro dh .buleh dipanggil cmerle lah .


    ha masuk tajuk .dulu aku ade mimpi sorang nih .muka cam familiar je .aku pon xingat .bila cek2 .xingat jgk .then sari tu .aku jumpa dia depan semsemah .same macam dalam mimpi .dia datang .senyum2 pergi .dalam mimpi pon same .datang2 senyum2 pergi .aku ingat depan semsemah tu .aku deal dgn akhawat beli santan packet .dia ikot kawan deliver santan uh .bayangkan aku pakai cene time tuh .hahahaha .biasa lah dok dalam umah .aku ingat deliver tu sorang je pon .ape satu group .dan2 je dia baru habes kelas dia datang deliver santan .aku pakai seluar 3 suku je kot .tutup aurat la maksud nya .seb bek aku tutup muka aku dgn hood .malu giler .dh 5 6 kali dh terserempak dgn akhawat time pakai seluar 3 suku .rosak reputasi .hahhaha .ha aku bukan nk citer aku jatuh cnta ke ape nih .jgn salah paham .lempang laju2 baru taw .ak nk citer macam ade deja vu lah dalam perjumpaan tuh .dalam mimpi dia datang dia senyum dia pergi .dan kt semsema tuh pon same .aku nk cakap tu je .macam pernah lihat ah .cek2 balik .perah2 otak .rupanya aku group sekali dgn dia time Minggu Haluan Siswa .habes cite~ .dan2 semalam kena muraqqib dia lak .dia ade je hulur duit .tapi xtergamak ah nk ambik .bukan matcho k ape .xpadan ah .jalan kejap je pon .bukan jauh.sekadar sakan k PUSKOM .dekat je .aku skadar angkat isyarat good then aku blah .malu ah klu dia taw kite stalker dia .hahahaha .


hari tu aku janji nk citer pasal aku ditolak cinta 6 kali kn .batal ah .hahahaha .ngantuk layan blog .5 tahun pon xhabes borak .baik aku cakap dengan kipas je .kipas pon satu .aku cakap dia geleng je ..bangang gile ase .hehe .ha nk gambar aku lagi ?ap nk cek aku ade gambar lagi x untuk santapan korang .urm .....ha ade .gambar time aku nk g joging time dok umah .hahaha .jgn ketawe .muka aku baru bangun tidor tu .





hahahaha .baju beli pasar 10 henggget .seluar pasar 15 .kasut tu legend .puma .kasut pertama aku yg berharga 100 ringgit .tu pon dpat 99 .benda paling mahal ah .kasut pertama yang aku sayang .sangat2 .tapi xbawak mai jordan .ade agi k x kt umah .sob2 .bnyak jasa kaut tu .dgn kasut tu lah aku jadi penjaring terbanyak liga time f3 .8 gol dari 8 perlawanan .hehe .ha ade satu gambo agi .my dearest family .tgh basuh kete .jap nk tgok sesuai x nk upload .ha boleh je .





ayah tgh mintak air kt umi .umi tgh basuh tayar .ade lak lambang fortuner tuh .heheh .sweet kn ?ayah ngan umi selalu je romantik .ade dh besar2 pon dorang romantik lagi .tapi ayah garang la sikit .time aku kecik2 .belakang badan aku nih dh mcm zebra .kena bedal situ .kena bedal sini .siap penyapu lagi naik atas belakang .hehe .tapi kekuatan kekerasan dn kemarahan ayah aku tu terbalas .sekarang aku jadi orang yang berguna dh .dulu aku selalu kena hempuk .tapi ayah bagus .walau dia pukul kuat mana pon .dia xtampar muka .sekadar pukul kepala .dulu ayah darah muda .salah sikit kena .time tu anak2 dia kecik2 .bayangkan anak ade 9 .beza umur lak setahun2 je .abg omor 27 .yang kedua 26 .dn seterus nya .ade lah yang beza 2 tahun 3 tahun .tapi dekat2 ah jurang umur tu .so kami membesar dalam kalangan adik2 beradik yang ramai ah .mana la xpening ayah nk handle .ingat agi ayah pernah ajar aku .time tu dajah 2 .ayah cakap .
'klu ade orang pegang qawi .jerit kuat2 .klu dia nk bawak balik umah jgn ikot .walaupon kawan2 ayah .biar ayah je yang datang ambik balik sekolah' .
hehe .dulu ayah aku keje kt KB .keje sebagai pegawai strategik .gaji pon 2 ribu sebulan .xcukup sara adik2 .tapi ayah aku tabah .anak2 xde duit dia sanggup xmakan .umi pon same .sampai kan ayah aku .xbeli baju raya 5 tahun berturut2 ,nk aku dn adik beradik beraya jgk .ayah xbagi duit raya .kami xmintak .kami taw ayah xde duit nk bagi .tapi oke je .kami suka bila ayah tgok kami pakai baju raya .ayah senyum pon dh kira macam duit raya untuk kami .

sob3 .citer bab family sikit eh .emmm .then aku jugak lah orang yang ayah selalu pegang time pagi2 raya .aku dh cuba macam2 banggakan ayah .aku masuk pertandingan tarannum time dajah 5 dan 6 .time tuh aku menang nom 2,balik umah ayah aku suh baca quran depan dia .ayah cakap best suara .hehe .then aku masuk petandingan azan .best ..dapat num 1 .walhal aku baru dajah 3 time tuh .semua orang lain aku beat .dajah 6 pon kalah dgn aku .sampai kan time PIBG .cg2 pggil aku naik pentas suh azan .aku pon xingat macam mana azan aku time uh .siap tiap kali perhimpunan aku kena azan .sakit tekak .hehe .

then aku masuk nasyed .kumpulan skolah rendah .aku jadi bekap solo .sore xbest .tapi sebab nasyed jadi best .hahahha .aku perform .dapat num 1.pergi daerah .kalah lak .tapi oke ah .balik umah .mak ayah bangga uh .hehe .baru aku paham kenapa mk ayah suh aku azan tiap kali masuk waktu time kt umah .dorang rindu suara aku .dorang rindu aku dulu yang ikot cakap time kecik2 .dulu bila suh azan .aku cepat2 g .sekarang bila suh azan .aku wt2 tidor2 .rupanya aku xsdar mk ayah rindukan aku yang dulu .

then bila kena jadi imam terawih .aku baru f3 .suara aku sayup seluruh kampung aku dgr .kampung kelahiran aku .yang xramai datang semayang jadi ramai .semua bangga .aku tgok ayah aku menitis air mata .tersenyum dia tgok anak dia .baru f3 tapi suara bukan main lagi .aku bukan nk bangga diri .tapi aku jadi kebanggaan mk ayah .tapi bila aku baligh .aku dh pandai lawan cakap .mk suruh jemur kain xbuat .basuh baju xnk .basuh pinggan xnk .then ayah jadi fedap dgn perangai aku .last2 aku sedar ayah aku xmintak aku tolong dia time dia buat keje ape2 .buat tu ayah aku wt sendiri .buat ni ayah buat .ayah biar je aku dilamun cinta teknologi yg ade sekarang .then aku sedar aku dh berubah bnyak .aku raih balik kepercayaan ayah aku .bila dia wt pagar untuk kandang lembu .tapi dia dh penat .aku datang balik sambung .aku xmo dh jadi malas .seb bek aku sempat buat ayah aku senyum balik sebelum datang jordan .
rupanya baru aku sedar .ayah memang rancang aku supaya jadi macam dia .jadi macam dia .jadi prihatin .jadi orang yang berguna .ayah pkl aku start kecik .masuk remaja ayah kongkong .sebab ayah dh menyesal ajar abg2 dgn sains .semua jadi xtntu hala .walau semayng tu sentiasa .tapi pergaulan tetap xdijaga .umi pernah cakap .umi bangga dgn aku sbb bila naik f5 .aku je yang xde awek .abg2 semua ade .kakak pon .tapi aku .bila naik f5 .xde orang perempuan call aku tetiap malam .aku jadi ade kesedaran dgn sendiri .pernah sekali perempuan kol .aku xtipu tu memang awek aku .aku tipu mk aku .then mk aku pecaya .sebab .mk akut aw aku xde awek .then aku rasa berslah .hari tu jgk aku putukan hati aku hanya untuk IBU BAPA .

hurm .bnyak perancangan ayah aku yang aku xsedar merubah aku kembali kepada aku yang dulu .hurm .nanti nk tulis balik ah timeline start aku kecik sampai aku besar ,em .tidor dulu ea .sayangi ibu ayah .



Tinta Cinta berendam air mata rindu

26 Desember 2011

12.53 a.m

Semsemah , Syari3 Jamiah
Irbid , Jordan 

No comments:

Post a Comment