"Bersabarlah . Kerana sabar itu sifat yang disukai Allah"

Wednesday, December 28, 2011

dada meragam ...

    salam ....semua .aduhh hari ni dada buat hal lah .sakit plak .macam ade benda tersekat kt dalam ..hurm .buat hal btol .xleh nk baring .dh lewat nih .xle nk tidow .nasib baik ade sorang sahabat .ambik berat .tapi jagan terkejut .dia perempuan .berhati mulia .dia je luangkan masa tidor dia untuk dgr aku nih sakit dada sensorang .terkiyal-kiyal mcm kera .sesak nafas .dulu umi je yang sapu ubat klu kena macam ni .tapi sekarang tangan sendiri yang sapu .hehe .teman satu rumah pon dh wt xpeduli .nk wt cene .sibok dekat2 pekse nih .


  hurm .tadi perjumpaan qisim lughah .atau lebih akrab disebut keluarga adab .aku xexpect seakrab itu .aku tupang gembira .tapi mungkin aku xjadi sebahagian dari keluarga tu kot ,mereka rapat sgt .syabab dn akhawat .kadang2 aku xdapat biasakan diri .waktu remaja aku .aku xhabeskan masa bergaul dgn perempuan .mereka tadi sampaikan ade kak long abg long dn mcm2 lagi .aku dok diam .xbiasa .mungkin dalam ms8 dalam chatim aku nampak stedi .tapi depan2 aku xberani .ustaz pernah cakap .sekali tgok prempuan walau tanpa syahwat .bole hilangkan satu muka surat hafal quran .bayangkan lihat dgn syahwat ?mcm mana ?mungkin senior2 yang dh biasa mungkin mereka pandai biasakan diri .tapi aku xboleh lah .cukup bagi aku mengenali .dan dikenali dulu .sekarang aku nk dok diam2 lak .cuba low profile .aku xnk dikenali .xjg mengenali .cukup lah aku sebagai orang biasa .mungkin susah nk biasakan diri dgn keluarga baru ni .niat mereka murni .tapi aku mungkin tolak .aku punya kondisi aku sebagai hamlatul quran yang perlu di jaga .quran itu umpama unta yang liar .sekali terlepas pandang .terus lari .


   pagi tadi tergerak hati nk ulang balik hafalan .alhamdulillah masih segar .mungkin ambik masa yag agak lama untuk mengingati satu muka surat juzuk 10 tapi masih tetap bole dianggap cemerlang .10 minit untuk satu muka surat .dulu ambik mase 3 4 minit je .perlu cuba lagi .



Tinta Cinta mengerang kesakitan dalam keheningan malam

12.47 a.m.
29 Desember 2011

Semsemah , Syari3 Jamiah
Irbid , Jordan .

No comments:

Post a Comment