"Bersabarlah . Kerana sabar itu sifat yang disukai Allah"

Thursday, November 1, 2012

Ada waktu dan masa setiap perbuatan kita hanyalah demi kebaikan orang lain .

Salam Mahabbah

Dan salam fatrah imtihan  :)




-"wei , kau xrasa nak ada sesuatu perkara yang kuat ke mendorong kau untuk belajar Jordan ?"

-"maksud kau ??dorongan ape ?"

-"ye la . Kau tak rasa rugi ke ape yang kau buat sekarang ?? Kau datang belajar Jordan aku paham la sebab mak bapak kau . Kau tak rasa rugi ke ape yang kau buat ni ?Komfem kau tak ikhlas bukan ?? Aku paham sangat la kau ni "


Sentap . Pertama kali dalam 2 tahun sahabat sebatch tegur hal ni . Teguran dia cukup mengena batang hidung . Cukup untuk meragut tali hati yang sedang gundah dan tidak berutas ini .

-"kau tak paham bil . Aku buat semua ni bukan sebab mak bapak je . Tapi aku kesian tgok dorang . Abang2 aku semua tolak tawaran belajar agama . Tinggal aku je . Lagipun mak ayah aku dah tua beb"

-"ha sebab tu la aku tanya kau .Takkan kau tak de satu pun perkara yang mendorong kau belajar Jordan ni ? Macam awek k ?Minat memang komfem kau tak minat "

-"awek dan dan la aku tak de . Ade pulak kau sampai masuk ke bab awek . Ntah la bil . Habis degree lughah ni aku ingat aku nk sambung balik ape yang aku minat . Biarlah cita-cita aku aku letak belakang dulu . Biar aku laksanakan ape yang mak ayah nak"

-"aku bukan nk marah kau kowi . Tapi rugi la kalau kau tak ikhlas . Macam belajar je  . Interest tak de . Kau cari la sape2 buat bini . Sekurang-kurang kau ada dorongan . Aku tgok kau macam mayat hidup dah "

-"amboi sedap je suruh aku kawen . Lantak la bill . hahaha .Aku duk sorang2 pun makan tak cukup . Sah nak bagi anak orang makan . Mati botak la aku .hahah. Kalau si perempuan tu pandai makan pasir tak pe . Ni makan nasi . "


Ye . Kadang-kadang apa yang kita buat hanyalah semata-mata untuk kebaikan orang lain . Ape yang aku buat mungkin tak berguna bagi aku . Tapi cukuplah dengan apa yang terjadi ni . Mampu melekatkan untaian senyuman kegembiraan buat dua orang tua aku . Aku masih muda . Zaman untuk aku gembira masih panjang . Namun mereka sudah berusia . Berilah mereka masa untuk gembira :)


Sesungguhnya Ya Allah . Aku korbankan cita-cita ku demi mereka . Andai ia memerlukan kegembiraan ku untuk menggembirakn ibu bapa ku . Maka ambillah kegembiraan aku untuk kesejahteraan dan kesenangan ibu bapa ku . Semoga mereka sentiasa sihat dalam rahmat Mu Allah .
-ku kirimkan salam ungkapan rindu dalam hembusan lembut angin syita Jordan untuk ibuku-










-bersama talian terima kasih dari hati ke hati kepada ayah ku-


2 comments:

  1. semoga rahmat dan kaseh sayang Allah sentiasa bersamamu :') insyaAllah, jika bahagia mereka keranamu, maka Allah akan pulangkan kebahagian itu padamu dunia dan akhirat..ameen :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doakan semoga hati thabit ke jalan Allah ..

      Delete