"Bersabarlah . Kerana sabar itu sifat yang disukai Allah"

Monday, December 17, 2012

-Izinkan aku memberi nasihat-

Salam Mahabbah ^^



Ye dalam dunia kita banyak lagi perkara selain cinta .
Jadi jangan targetkan hadaf hidup hanya berdasarkan perkataan C.I.N.T.A. .
Pernah diutarakan kata-kata ini oleh penulis kepada audiens , dan hasilnya aku menerima kata cacian dan habuan jerkahan serta tomahan yang menyakitkan hati .

Kata mereka aku tidak pakar dalam ilmu cinta manusia untuk menidakkan rasa asli seorang insan . Kata mereka aku tidak handal mengendalikan bait kalam ku untuk tidak mengiyakan rasa naluri seorang manusia .
Kata mereka itu dan kata mereka ini .
Kata mereka aku sialan kerana tidak pernah merasai kehidupan dalam sayang dunia .

Ya .
Aku mungkin sialan kerana mengelakkan hati ku berkelubung nafsu .
Aku mungkin hina kerana menundukkan nafsu dan memenangkan nafsi .
Aku mungkin jahil kerana tidak merasai manisnya hidup bercinta .


Tapi ....
Bukan kerana aku tidak handal ,
Bukan kerana aku sial ,
Bukan kerana aku sundal ,

Tapi kerana aku telah lama berselubung dalam fatamorgana cinta nafsu dan cinta monyet .
Tapi kerana aku sudah lama bermain kata bermanis muka .
Tapi kerana aku BOSAN dan merasa HINA .


Sahabat ..
Aku mohon jika aku banyak berdosa di hadapan mu .
Aku mohon andai aku kurang pahala di sisi mu .

Aku mohon ...
Dengari kalimah ku .
Hayati dendangan ku
Aluni melodi nasihatku .
Kerana yang berkata-kata adalah "aku"
Bukanlah aku yang "dulu"

Iktibar wahai sahabat .
Aku insan bergelumang dosa .
Bagai ingin ke syurga .
Tapi akhlak menjurus neraka .
Hidup sebagai hamba .
Namun enjoy persis tiada Pencipta .

Tapi aku mohon kata-kata ku tidak engkau siakan .
Kerana aku juga manusia yang cuba menggapai Jannah seperti mu .

Izinkan aku memberi nasihat
Kerana agama itu sendiri berunsurkan taujihad .....


-Izinkan aku memberi nasihat-

-Buluh Lentur

No comments:

Post a Comment