"Bersabarlah . Kerana sabar itu sifat yang disukai Allah"

Wednesday, December 12, 2012

Husnu Zhon Billah :)

Salam Mahabbah ^^


    Husnuz Zhon Billah . Belum tentu ramai yang mampu bersangka baik dalam aturan Allah .
Ye termasuk lah diri yang menulis ini . Secara jujur saya sukar untuk bersangka baik dengan takdir mahupun cuba untuk bersangka baik .

   "Ye hari ni dapat markah arudh . Tup tup . Bayangkan apa yang di studykan selama 2 minggu itu tidak membuahkan hasil . Tengok markah macam tak percaya . Yang imtihan awal study 2 hari je kot. Dapat garib 20 "

    Di situlah perlunya ada hubungan dan sangka baik dengan Pencipta . Dia mungkin tidak memberikan apa yang kita nak . Tapi dia berikan apa yang kita perlu . Kita mungkin tak dapat perkara yang selalu kita kejar . Tapi kita selalu dapat sepenuhnya apa yang kita perlukan .

   Sebagai contoh saya petik kisah yang berlaku pada hari ini .

"Balik dengan mata memerah . Minda berpeluh keringat . Jiwa runtun dengan air mata . Berjalanlah aku dalam sejuk beku dunia sahara . Hidup bagai hampa . Mati umpama kecewa . Kemanisan yang dulu enak hanyalah sementara . Angin datang mampir . Bertanyakan kemana arah tujuan ?? Bayu mendekat . Mencium pipi yang terbejat dengan aluran air . Kuciwa dengan dunia maka kubawa diri ke hujung fatamorgana . Ya Allah , sia-sia masa dan waktu . Aku tak dapat nk score arudh . Dan dua minggu aku pulun , aku gomo aku baca aku hafal aku buat latihan , tapi yang aku dapat adalah markah sia-sia seperti orang yang tak pernah belajar semua ni . Aku berazam dan aku bertawakkal seperti kata2Mu , tapi kenapa ???? "

   Kemudian balik ke rumah , duduk kejap tak buat apa-apa , datanglah seorang hamba Allah , mohon ingin mendermakan sebuah almari besi . Katanya sahabat beliau lebih mendambakan keperluan itu berbanding dirinya . Tak semena-mena , hari ni dapat almari besi free .


Nampak ??? "aku" mungkin tak dapat apa yang dia nak tapi "aku" dapat apa yang dia perlu .

Bersabarlah wahai hati . Kita tgok nihae :)

No comments:

Post a Comment