"Bersabarlah . Kerana sabar itu sifat yang disukai Allah"

Wednesday, December 5, 2012

Apa nak buat ??? Naseb lah hurm ..

Salam Mahabbah ('o')


Hurm . Jammed .
Tahun 2 kena bicarakan pasal mafhum lughah dan mafhum arab serta kandungan2 ilmu Bahasa Arab.
Mampus aku .. Hadoyaii .
Aku search perkataan arab saje dalam Lisanul Arab dah 5 muka surat pengertian dia .
Tak kire perkataan bahasa lagi .
Nak chat dengan ustaz radhi banyak2 malu .
Nak bertanya banyak2 kang tak de pasal2 .
Arghhh !!!
Kenapa aku kena jadi ahli panel ni ???!!!


Satu pun aku tak prepare nk cakap ape nanti .
Tu pun dah kira elok dah aku ni dapat pendahuluan dengan khatim .
Kalau tak mati lagi aku nak bahas bab haid dalam usul fiq . Bab dalam Iqtisad .
Bab Tib Bashari . Bab Dakwah dan sebagainya ..

Tapi kena pulak nk search pasal lughah dan arab ni dah menggilakan otak aku yang tak berapa geliga ni .
Hadoi ... Malu lah pulak nanti sangkut nk bagi pencerahan ...
Nak bertanya banyak2 malu .
Memang la malu bertanya sesat jalan .
Banyak bertanya kang orang bagi siku pulak .


Ok esok jumpa je lah mana2 doktor .


Kenapa aku ditakdirkan :(
Sepatutnya aku ni layak jaga booth je .
Kang aku auta susah pulak .
Majlis formal ...

Hadoi doi duyai .

Allah permudahkan urusan ni .
Aku malu dengan senior2 ku .
Ilmu mereka ibarat langit .
Aku hanya setitik air hujan yang tak pernah berani turun ke bumi.
Mereka mampu menyuburkan benih tuaian .
Aku hanya berdiam tanpa berganjak dari kejahilan ku .

Allah aku mohon kali ini permudahkan urusan ku .
Jadikan aku penuntut ilmu di sisi mu
Jauhkan riak .
Jauhkan takabbur .

Sesungguhnya tanpa ilmu Mu aku hanyalah sebiji batu ...

No comments:

Post a Comment