"Bersabarlah . Kerana sabar itu sifat yang disukai Allah"

Friday, February 24, 2012

kehendak bukan bermakna kita dapat .mereka yang mempunyai kelebihan itu terlebih kehadapan dari aku .





   .ha .hari ni rasa bosan lah .dengar dewan kindi dok gegak2 dengan persidangan pertama .hari ni jugak melihat persembahan dari kawan2 sebatch .hehe .macam2 dorang buat .


  hari jugak rasa menyesal xbergiat dalam seni lakonan dan nasyid .dulu orang ajak xde pulak nk ikot .sekarang hanya jadi penonton .namun xpe lah .cukuplah menjadi penonton .mungkin aku punya bakat .mungkin aku punya peluang untuk mengasah bakat itu .tapi aku xnk .sebab aku xnk .sebab aku takut plajaran aku terganggu dalam aku kejar dan asah bakat aku .dan seorang sahabat janji supaya aku ikot nasyid untuk persembahan dalam program seterusnya .aku xberani .xpunya bakat seperti dia .xpunya suara sesedap dia .xpunya paras rupa sebaik dia .xpunya kekuatan dan thiqah seperti dia .aku hnya acuan bahan2 kimia yang terbuang .jika bahasa sains .waste product .sebab tu aku mohon berdiam diri .biar la aku xbergiat dalam ape2 .sebab aku berhak untuk tidak bergiat .aku xpunya thiqah setinggi gunung .Quran yang aku ada aku xmmpu nk jaga .apatah lagi menjana thiqah yang xpernah aku miliki .masih lagi tergiang2 kata2 seorang akhawat .
'enta mmg macam ni ea ?maksud ana .enta memang xthiqah k ? setahu ana para huffaz benar2 menjaga pergaulan dan batas percakapan .sehinggakan pijak semut pon xmati'

.cuma aku hnya mampu tersenyum .aku tahu aku xpunya thiqah .aku takut untuk pegang salah satu jawatan yg org tawarkan .sebab aku xpunya bakat memimpin dan thiqah seperti mana yang mereka cakap .dan ada lah lebih baik untuk aku berdiam diri .

dan aku xpnya siapa2 untuk aku bercerita .dan bila aku cuba bercerita .aku takut mereka akan menjauhi aku .so .dengan yang terbaik .aku perlu diam dan hanya mendengar cerita2 orang sekeliling .

dari telefon dan fb .aku kenal kakak angkat aku .alyaa syahirah .orang yang xpernah aku lihat wajah dia .xpernah aku kenal dia macam mana .tapi cukup mengambil berat tentang aku .
dari telefon juga aku kenal kak sakinah .juga kak lisa .juga kak lina .seorang yang pandai dalam ammi .dalam setiap perkara yang orang lain xleh buat kt negara arab nih ,dia boleh je buat .

dalam kebanyakan mereka yang ada di sekeliling ,aku xpernah crita ape sebenar aku .aku xpernah crita ape aku pada ibu bapa aku .aku xpernah bercerita ape aku pada teman2 aku .malah dalam blog pon aku xckp aku sape .

so bagi mana2 yang xtahu .
jangan buat2 tahu :)

saya takut anda jauhi saya .so maafkan saya bila saya berdiam diri .



4 comments:

  1. berdirilah di atas kekurangan diri kita :)
    pengalaman mengajar erti kehidupan~

    ReplyDelete
  2. maafkan diri yang hina .
    tak mampu buat semua puas hati .

    jika anda pingin jauhi saya .
    silakan dengan senang hati . :)

    ReplyDelete
  3. Erm .xpe lah dayah .rasa macam dijauhi .tu yang cakap macam tu .

    :)

    ReplyDelete