"Bersabarlah . Kerana sabar itu sifat yang disukai Allah"

Monday, February 27, 2012

mulut orang ni macam pistol .sharp shot punye .sekali baham kena terus .

shalam .shiapa ade kt shana ?


   sengal betol kawan cakap guna perkataan macam tu .nk kena gigit pipi agaknya .hahaha .xde lah .hari ni cuma nk kongsi satu cerita .best punya .hot .macam gosip lah .tapi ni pasal diri aku .tapi aku nisbahkan ia kepada cerita sahabt aku yang aku sayam2 .supaya dia tahu bahawa ujian Allah itu bukan pada kudrat sahaja .juga pada perasaan .dan ujian Allah tanda sayangNya kepada kita .so xyah la sedih .benda gosip2 nih .biasa jadi .tambah2 kita nih comel k hensem k .klu comel hnsem xpe lagi .baik pulak .ha memang xleh lari dari dunia gosip .so buat stedi2 je .ni aku kongsikan satu cerita pasal aku dulu .


bermulanya cerita ni masa aku umur 17 .form 5 .

ye la .biasala aku kan .masa tu masih dibelenggu jiwa remaja yang xsudah2 .dan pada masa tu jugak aku pegang satu jawatan .sebagai pengerusi pulak tu .ye la dh pengerusi .mmg la orang akan ingat kita .so .jadi la satu perkara .nk dijadikan takdir .kena la mesyuarat .aku cakap terus lah jawatan tuh .sebagai Penolong Pengerusi 1 Briged Bakti Maahad Tahfiz Sains .merangkap Guru Pembimbing dan Skuad Tenaga Pengajar yang bertanggungjawab dalam aktiviti kawad dan aktiviti2 outdoor .so ye la .bila aku kena jadi guru pembimbing .makna nya kerja aku betambah sibuk .aku kena ajar budak laki kawad .budak laki ok la lagi .perempuan Ya Allah .mmg pergh !!! .bengap betol .xtipu bengap .ajar tabik tu xpandai .tabik ni xpandai .hentak kaki xpandai .macam mana la tenaga pengajar xbengang kan ?ajar tu xleh ajar ni xleh .sampaikan aku tengking2 budak2 tu .ada yang menangis .tarik diri dan sebagainya .atas dasar aku nih garang sangat .sekali aku jerit tepi telinga .akan ade yang menjadi mangsa .ada yang keluarkan air mata .

  mereka semua hormat dan takut aku .namun tidak bagi seorang perempuan nih .dia Sarjan Briged Platun 2011 masa tu .dia aku xleh nk tengking .sebab dai nih .dh macam adik bagi aku .keluarga dia kenal aku .adik2 dia kenal aku .dan dia pon kenal aku .jadi apa2 masalah dia story kt aku .dan bagi aku .mendengar masalah org lain tu bahagia bagi aku .sebab aku boleh tlg dia setelkan .dan aku jenis xminat cerita masalah sendiri .masalah orang lain aku suka dgr .dan bila budak2 lain tgk aku dengan dia lembut sikit .masa tu mula la jadi gosip .
'Sarjan Banin jatuh cinta dengan Sarjan Banat'

dalam majalah sekolah (xde over je nk masuk majalah)
..masa tu perbualan hot .topik .erm .sampaikan guru besar .guru2 pembimbing tahu .bayangkan .satu sekolah tahu doe .bayangkan amcam mana perasaan awek aku time tu .bayangkan .

lagi dasyat bila sampai masuk disiplin .bayangkan la sendiri .semua tu aku buat bodoe je selama setahun .

so sahabat aku .kena kuat lagi .sebab benda yang kau alami tu baru je panas .baru je dalam proses nk meningkat .so klu aku jadi kau .aku dok diam je .biar gosip tu  jadi satu perkara manis dalam hidup kita lepas kita kuar .kih3 .rilek bro .taw la kau penat pertama .so dk diam2 .ade ape2 .story aku .


jadi natijah dari aku cerita hal kawad tadi .aku nk upload gambar .jangan tanya kenapa .sebab aku nk update .ok ?fine .lantak la .

ni lah empunya diri ahli kawad briged MTS

baca doa untuk kejayaan berturut2 buat kali kedua

nampak x aku tgh tegur budak tu ?dia punya kasut ikat xkemas .nanti markah kureng

sebelum masuk padang kawad pon aku sound lagi .xnk bagi lalai

ni lepas bertanding . kumpul barang2 untuk simpan

aku tgh bercekak pinggang . sebab masa tu dorang dah rosakkan paku yang lekat kt kasut .dah la paku tu mahal

ni lepas menang .nombor satu beb .menang negeri berturut2 buat kali kedua .masa ni xnmpk la .aku tgh nanges .hahah .

aku tgh garu .xbest la dorang kawad .dah bajet kalah dah .






ha ni ade lagi link .masuk youtube .yang ni baru lagi .tahun lepas .ni la anak2 bauh yang kau jar start tahun 2009.


Briged MTS 2011 -Menang Peringkat Negeri Kelantan



No comments:

Post a Comment