"Bersabarlah . Kerana sabar itu sifat yang disukai Allah"

Wednesday, February 8, 2012

maafkan kerana berkasar .tapi itu lah maqasid sebenar yang ingin dibuat .



   salam semua .erm .ape nk cakap pon xtahu .

 tapi .semuanya kerana kata-kata .klu tak takkan ade hati yang terluka .

terima satu panggilan telefon .

? : 'salam .erm .ni ceq nk cakap sikit .erm tapi hang ok ka ?'
Q: 'ha oke je .tgh senyum nih .nk cakap ap2 cakap lah'

 dalam hati dh agak dh nk cakap pasal tu .tapi tunggu nk tahu kepastian .

? :'ang xmarah kan ?'
Q: 'erm xpon .cakap je'

dalam hati tunggu dia nk cakap .nk dapatkan kepastian .

? : 'sebenaqnya xmanis lah cakap dengan akhawat guna perkataan bangang tu .bkan dia je .tapi semua akhawat .tapi ceq ok je .cuma macam xmanis lah .sebab kan .ye lah .dia tgh moody .dengan ceq pon moddy .klu boleh pujuk la dia .'

senyuman terukir dibibir .alhamdulillah jadi ape yang nk dibuat .

Q:'oh dia terasa k ?oh k nt saya telefon '

 .letak fon .pk2 tepon nk cakap ape .reka ayat ,tapi .perlukan sesuatu yang tegas .biarlah dia xtahu niat kita .tapi asalkan dia membenci dh cukup .


Q :'salam .erm .maaf lah td .jangan moody .maaf btol2 maaf '
??:'eh xpe je .klu boleh .control ur anger .ok je pon '

borak lama .cuma nk cakap ape tujuan sebenar .tapi ternyata xkeluar .so ambik keputusan nk guna ms8 .


"dengar nih .sebenarnya tahu je perempuan memang xboleh klu cakap guna perkataan bangang .tahu sangat je .tapi cari pasal sebut jugak .sebenarnya semua tu buat atas niat .memang asal nk buat macam tu .supaya Allah tak jatuhkan rasa kasih dan sayang awak kepada saya .manusia ni .akan ada masa dia akan jatuh cinta dengan orang yang mustahil untuk mereka jatuh cinta .so dengan perkataan tu .saya harap dapat cambahkan benih benci .apa2 pon saya susun 10 jari mohon maaf .salam "


xingat dh cene susunan ayat .tapi tu la lebih kurang .erm kepada akhawat tu .maafkan saya .sebab buat macam tu .kerana itu semua buat dalam minda yang sedar .bukan dibawah sedar .

saya tak pernah lembutkan lidah saya dengna cakap sesuatu yang menggunakan kasih sayang
supaya nanti kamu tidak bosan mendengar perkataan2 itu dari mereka yang halal dari kamu

saya tak pernah gunakan perkataan2 yang boleh buat seseorang rasa selesa dengan saya
supaya nanti mereka yang halal menjadi orang yang pertama membuat kamu selesa

saya xpernah buat2 cuba nk cakap manja2 dengan kamu atau sesiapa
supaya nanti suami mu yang menerima semua itu

saya xpernah cuba minta jodoh dengan kamu atau sesiapa
supaya mereka yang lebih layak menjadi khatib kamu

saya xpernah mintak itu dan ini
kerana imam mu yang layak untuk meminta

saya xpernah gatal2 tangan nk sentuh perasaan kamu atau sesiapa
kerana tangan saya haram untuk hati kamu

tolong maafkan saya dan ego saya .
maafkan diri kerana punya ego dan sifat panas baran yang tinggi

kerana itu untuk kepentingan kamu juga~

maaf~
untuk~
semua~
kelemahan~


Tinta Cinta bersama ....



10.26 p.m.


8 FEBRUARY 2012



Semsemah , Syari3 Jamiah
Irbid , Jordan

1 comment: