"Bersabarlah . Kerana sabar itu sifat yang disukai Allah"

Sunday, January 29, 2012

nasihat tu kena selalu bagi .dan nasihat tu kena jugak selalu terima .




haaaaaaaaa ,eh salam dulu .kena behave dah start ari ni .kawan2 jaulah baca blog .erm kena pura2 alim lah pulak .btol ape yang kaka alyaa cakap .bila kita buat blog .tipu la klu orang sekeliling kita xbaca .mesti punya dorang akan baca .masa je yang menentukan segala nya .sekarang ternyata .semua orang dh baca .nk delete kang .semua yang tulis start awal2 sampai jordan ade dalam ni .so biar je la .wt muka xbersalah .senyum menggoda sikit .angkat peace .hehe .hahaha .ramai orang kenal aku sebab aku angkat peace .ade ke .malu lah .cop2 .hurm .sekali lagi kena ingat .bila kita di kalangan wanita .jangan kita labuhkan perasaan .sebab sampai satu masa kita akan disalh erti .so .xperlu lah pk benda yang bukan2 .sebab suatu hari semua yang dibuat di dunia akan dihitung satu persatu .


ramai dh add fb .setakat ni kawan2 jaulah semua aku yang add .dorang thiqah kot .xmengadd orang .so aku yang gatal2 add .lepas ni xnk buat dh .add tu pon sebab nk mintak izin gambar2 yang diambik .hurm ha tadi terbaca je blog sahabat jaulah(akhawat) tentang jaulah .erm .ade jgk aku jadi character dalam tu .adoyai malu btol .bajet nk low profile .dah set dah dalam hati xnk buat tu ni .last2 buat jgk .dh set dh jangan2 .tapi terr jgk .susah2 .cukup lah kenalan yang ada sekarang .tu pon dh penat nk jaga hati sensorang .


ha nih .faysal .hahaha .mungkin mana yang mata xtajam xperasaan .tapi mata2 yang tajam mcm mata aku .perasan je jika orang jatuh cinta .oke .aku xingat imam mana yang cakap .tapia de 4 perkara terjadi bila orang jatuh cinta .
1 .klu xsebut nama orang yang disayangi tu .memang xleh duduk senang .setiap perkara yang kita cakap mesti je keluar nama dia .
2.jika xlihat muka orang yang kita nak tu .memang xsedap hati .walaupon dapat lihat dari jauh .tu pon dh memandai .
3.setiap perkara yang berkaitan dengan orang yang kita nak tu akan kita ingat dan kita sebut2 .walaupon sekecik2 perkara .
4.tulisan2 atau perkara2 yang dibuat oleh orang yang kita nak mesti je kita nk tahu .klu boleh kita selalu nk join .


dan pesanan untuk sahabt bunga merpati sejoli tu .jika btol cinta kerana Allah .jangan tangguhkan .ingat .walaupon kita ni dh bertunang ke .ape ke .bukan bermakna suatu hari nt kita confem kawen dengan dia .jangan ingat takdir kita dengan dia .sebab Allah ade berfirman dalam quran .mafhum dia 'kita hnya merancang tapi tuhan yang merancang' (malas nk tukar jadi tulisan arab)


tgok blog orang lain bnyk je pengisian .mana2 yang bacaca blog nih .jangan baca klu bosan .sebab saya tulis blog ni untuk tatapan isteri saya suatu hari nanti .supaya dia tahu saya tak de kekasih hati sehinggalah saya hamparkan permaidani cinta saya untuk dia ..


rasa nk bermadah .tapi klu dh start sampai esok xhabes .lebih baik xpayah start .em .kadang2 rasa istimewa .rasa je lah .sebab dalam rumah ni aku je yang xde buah hati .hahaha .amin yang cute2 berbadan besar tuh .ade je orang yang tunggu dia kt mesia .nama dia naimah .kenal je .aiman yang hensem tinggi lampai tuh .kenapa xde dengan si gadis bintang dia .malah ramai je akhawat satu daurah suka dia .dia je wt dono .ali imran ?tukang lawak kt daurah lagi .ade je gadis yang aku cuba jatuh kn cinta suka dia .tapi sudah menjadi prinsip .undur diri untuk sahabat .moga sentiasa diberkati kedua2 mereka .hafiz salam ?jangan cakap ah orang paling tua dalam daurah .umur 21 .kecik tapi ilmu besar .cakap nahu .dh macam pencungkil gigi dh nahu untuk dia nih .bukan kemain lagi .sem satu dapat 4 flat semua subjek .em dasyat2 .mane xnye ramai yang minat .aiman ?keluarga berada dan yang pasti kenal je sape yang tunggu dia kt mesia .xingat nama .hehe .qawi ?er .mak ayah je yang tunggu .hahaha .xpe lah .aku rasa aku ni xde takdirk untuk bercinta kot .ingat agi time dok daurah .ade la seorang hamba Allah yg baik hati jatuh cinta plak .macam2 .dengan diri yang xpernah cuba apa itu sebenar cinta .aku pon dengan bantuan kawan2 yang hampeh mengorat lah dia .nk dijadikan cerita jadi la aku dengan dia .ngam la aku dengan dia .time dok main ngorat2 semua manis .minum tea xde gula pon manis je .xrasa ape2 .tapi bila dh dapat cinta .aku rasa jijik .aku rasa xbagus .aku rasa semua nmpk kotor .sehingga aku mintak putus .baru la lega balik .xsesak nafas .

emmm ade lagi satu cerita .(maaf ye bagi yg mana ingat aku nih baik .aku dulu jahat .sori to say) .ade lah satu kali aku pergi ke kedai pelayan .taw kenapa kedai pelayan ?sebab bila kita g makan kt sana .ade la waiter2 perempuan akan datang dok tepi kita .sambil makan sambil borak .sambil gosok2 paha .semua tu jijik .tapi bila nafsu dh menguasai diri .benda yang kotor akan jadi indah .benda maksiat jadi halal .semua akan nmpk cantik bila syaitan dh merasuk urat2 kita .jadi pada masa tu .alhamdulillah .semua kawan2 yang dh dirasuk hawa nafsu semua dh mula sentuh menyentuh .aku .dengan kuasa Allah .rasa panas timemdok kt situ .masa tu la semua tentera kebaikan cuba menolak segala keahtan pergi dari tubuh yang kurang iman ini .masa tu terdetiklah di hati cuba nk sentuh paha .sambil2 dengar kawan2 suruh sentuh .tangan merayap pergi .merelakan dosa2 yang mencurah masuk kedalam diari .semuanya diakui .segala nikmat cuba digenggami .tapi ..........

belum sampai tangan aku tersentuh kulit .dh rasa dh jantung nk keluar .saat jari teeersentuh .segala kepanasan yang ada dalam badan bertamabah .rasa macam aku sentuh bara api .masa tu jugak aku angkat tangan .larikan diri dari tempat tuh .sambil tunggu kawan .aku g dok tempat lain .xsanggup dh .xtahan .maka btol lah kata2 murabbi .'quran yang dihafal sautu hari nanti akan jadi pelindung bagi kamu' ....ye aku dapat rasa kalimah2 Allah berdengung time tu .masa tu semua nye jadi lambat .so aku ambik keputusan .aku nk balik .xnk join dh .lepas tu balik dn aku xpergi lagi dh tempat tu .



bermadah kejap ea .hehe



xpe ah xjadi .nt aku tulis2 balik .aku post ,hehe .



Tinta Cinta ucapkan salam perkenalan ..

Semsemah , Syari3 Jamiah
Irbid , Jordan

29/1/2012
5.35 a.m



No comments:

Post a Comment