"Bersabarlah . Kerana sabar itu sifat yang disukai Allah"

Thursday, February 14, 2013

*Sujud Syukur*

Salam Mahabbah ^^



Selamat malam . Posting ini saya tujukan kepada ahli keluarga saya . Yang nak baca silakan Yang nak skip juga silakan :)


      Sujud syukur ... Ye .. balik ni ada 3 anak sedara menunggu nak dijaga . Firstly Hamza Youseff . Sekarang kalau tak silap dah masuk 6 bulan dah . Besar montel dan gemuk serta kuat tidor , itulah cucu pertama dalam keluarga Muhammad bin Hussain . Ayahnya bernama Hamedullah dan ibu diberi nama Syazwani , bayi pertama sejak mendirikan rumah tangga 2 tahun yang lepas . Hero pulak tu . Dasyat . Memang keluarga kami ni gen lelaki kuat .




      Kedua masih dalam berbaki 4 bulan sebelum dia di'ahlan wasahlan'kan ke dunia . Namanya masih belum tetap lagi . Tak pula bertanya khabar hero ke heroin . Tak pe2 . Keep in touch la 2 3 hari nanti . Oh lupa nak diperkenalkan ibu bapanya . Si ayah gagah dan kuat makan serta gemuk dan hensem adalah Badi'uzaman serta ibunya yang montel serta kuat makan jugak bernama Rj Etika a.k.a Kak Ika . Oh dia ada blog . Boleh klik sini . Kak Ika ..  .. Dia tak boleh nk on9 sangat . Bawaan budak katanya .Biasala first time mengandung ye . Bunting pelamin tu lagi . Katanya dia takut orang pk bukan2 pasal dia sebab bila dia check dia dah 6 minggu mengandung sedangkan baru kawen 5 minggu . Untuk pengetahuan , memang itu proses mengandung . Doc akan predict dan lebihkan seminggu . Kalau di korea , umur kita yang sebenar akan ditambah setahun sebab mengikut budaya Korea , umur kita dalam kandungan juga dikira sebagai umur . OK masuk Korea pulak ye . Dan katanya dia nak namakan Adib Raef jika hero . Aisyah jika heroin . :)


        Ketiga . Oh oh ini best , my sister Bintul Huda . Hari tu secara tiba-tiba dia chating . Katannya Woww Qawi . Kak huda pregnant ...... (baca nada dengki) . dan aku pun oh ye ke ???Woaww la jugak . Baru sebulan . Nice . Kalau dijangka2 . Bulan 9 la dia bersalin . Sempat la balik dan tengok sebab mungkin ambik soifi . Sempat2 . 3 newcomers dalam setahun . Kau ada ??? Ha xde . Oh ayah dia nama Fakhrizal . Tak sempat nak kenal sangat sebab awal datang ke Jordan . Dan dan katanya dia guru silat . Ada masa kita jumpa  . Oh ibu dia nama Bintul Huda . Kakak yang jaga aku start kecil sampai besar . Dia pun bunting pelamin jugak . Tapi lambat sikit . Mereka ni kawin dalam satu masa yang sama .





     Tu gambar masa majlis kahwin mereka . TGNA pun datang diatas jemputan khas . Dan pasangan berkaler putih itu Kak Huda dan Abg Fakhrizal . Kiri adalah Abg Badi dan Kak Ika .


      

        Jadi maknaya tinggal lagi Abdul Hadi yang masih belum kawen . Katanya 2 tahun lagi . Dia sekarang umur 22 . Aku umur 20 . Ada can la tu nak jalankan majlis perkahwinan sama2 insyaAllah .






 Oh oh itu gambar 2 tahun lepas . Jadi cuma tinggal masa untuk salah seorang dari kami berumah tangga . InsyaAllah . Semoga Allah kurniakan kami isteri solehah .


Ya Allah berkahilah keluarga kami serta keluarga-keluarga Islam di luar sana . Ampuni dosa kami . Dosa kedua ibu bapa kami . Dosa sahabat serta guru2 kami . Dosa para umat islam di dunia yang mati dan yang masih bernyawa . Matikan kami dalam iman Ya Allah . Berikan kami rezeki yang halal serta warisan yang sentiasa taat kepadaMu . 

Allahumma Amin....



Salam .




Keluarga Bahagia itu membawa ke syurga


   

No comments:

Post a Comment