"Bersabarlah . Kerana sabar itu sifat yang disukai Allah"

Sunday, January 13, 2013

Mampukah aku ????




Mampukah aku ??
Dalam proses mencari Pencipta
Kadang aku jatuh terluka
Terkadang aku rebah merana 
Keluh kesah terbit mainan jiwa 
Menyesal tidak lagi menjadi siapa 
apa dan bagaimana
 kerana semua itu halusinasi yang direka 
dan wujud kerana dicipta ..


Mampukah aku ??
 Terhalang kerana dosa 
Tanggunganku langsung tidak menggendong pahala
Namun segala amalan wujud menuju neraka 
Allah adalah aku ini masih hambaMu ???
Yang dikau janjikan nikmat syurga
dan bakal terhindar dari neraka ??
Masihkah aku ???



Mampukah aku ??
Cuba untuk aku mencuba
Dalam cubaan aku menduga
Dirempuh halangan aku terpana
Sirna
Aku masih dilema
namun tetap didalam leka 

 
Mampukah aku ??
Membuang segala duniawi dan menelah ukhrawi 
Mampukah aku ??
Berjalan disebalik semak yang berduri 
Mampukah aku ??
Hidup berkiblatkan syariat nabi 
Mampukah aku ??
Bermayakah aku ???

Allah bantu hambaMu ini ....

No comments:

Post a Comment