"Bersabarlah . Kerana sabar itu sifat yang disukai Allah"

Saturday, January 26, 2013

A trip to Aqabah

Salam Mahabbah ..


      Setelah merencana membayar masa dan waktu ke Mekah , namun Allah gagalkan . Setelah merancang untuk bermuraqqib ke Aqabah , juga Allah gagalkan  . Mungkin belum waktu dan ketika aku untuk bertamu ke rumahNya . Indahnya mendengar khabar berita dari sisi rumahMu sudah cukup untuk aku telan pahitnya kegagalan Visa oleh pihak berwajib Saudi . Cukup aku lihat gambar sahabatku buat masa sekarang di sana . Jika masih udara yang sama dihirup , maka keizinan untuk menjadi VIP Allah akan tercapai . Benarlah kata-kata mereka , Allah itu memilih tetamuNya , Yang tidak dipilih bukan kerana tidak Dia mahu , namun kerana rencana Allah lebih luas dan tiada siapa yang mengetahui malah punyai ilmu tentang rancanganNya .

     Hari ini dan saat ini , takdirku di bawa ke Aqabah , cukup melihat Saudi dari pinggiran menambahkan lagi azam untuk bersemangat mengejar title VVIP Mekah .

     Setelah dihentam ujian tidak putus-putus bermula salah kiraan markah dari jamiah , lawatan tergesa-gesa delegasi Negeri Kelantan , kewangan , penangguhan trip umrah selama seminggu , pembatalan status muraqqib free ke aqabah , serta tomahan dan kata umpatan dari pihak berwajib , kini aku akan ke Aqabah sekali lagi . Allah andai diberi peluang , izinkan aku berehat sebentar dari ujianMu kala 2 atau 3 hari . Berat kepala ini menanggung segalanya . Sudah 2 minggu tidur ku tidak lena , izinkan mata ini menerima rehat secukupnya . Juga terima kasih diatas ujian dan dugaan yang masih belum mampu merenggut iman ku . Benarlah kata Mu , "tidaklah ujian itu diturunkan kecuali hamba-hambaMu itu mampu menanggungnya" .

    Allah , juga sampaikan salam buat keluarga ku disana . Sembunyikan air mata halusinasi ku dan kesedihan  fantasi agar tidak menjadi suatu kebimbangan bagi mereka . Sihatkanlah tubuh badan mereka dan berilah mereka rezeki dan rahmat dari sisi Mu . Jauhkan mereka dari segala gangguan manusia dan jin serta manusia yang berhasad dengki . Dan Kau jauhilah aku dan sahabat2 ku serta semua umat islam dari segala bencana dunia dan akhirat serta fitnah wanita dan fitnah Dajjal .
Amin ....

  Doakan aku sebagai driver pertama ke aqabah pukul 1 pagi nanti (waktu Jordan) .

Salam ....

Pesisir pantai Aqabah

No comments:

Post a Comment