"Bersabarlah . Kerana sabar itu sifat yang disukai Allah"

Wednesday, October 24, 2012

Aidiladha kali kedua di Jordan :) (post takde kaitan dengan tajuk. maaf)

Salam Mahabbah


Oke . Imtihan pun sudah . Fesmak pun sudah . Program pun sudah . Tafaqquh pun sudah . Kini buat kali kedua aku beraya di perantauan . Amat berbeda tahun pertama dan tahun kedua . Ye aku sekarang dewasa dalam fikiran ku . Mungkin berbeza dari mantiqah pemikiran manusia yang lain .

Ok kalu ketiga dan kali yang keberapa entah , ayah mohon terima wanita itu . Agak sukar . Hadoi .
Mungkin awal perkahwinan itu bahagia . Ye kerana masih manis dan juga hangat ambang perkahwinan itu . Namun aku tak pernah nampak kehidupan aku pada masa hadapan bersama wanita itu . Mempunyai anak-anak . Meraih mereka sehingga dewasa . Aku perlukan masa untuk cari wanita sebenar yang aku suka . Pilihan ayah itu cukup sempurna di mata ku . Namun tidak pada jiwa dan iman ku . Aku inginkan wanita yang aku cari kerana dia . Bukan aku terima kerana ibu bapa .

Ayah . Berhenti desak . Berikan saya masa mencari kembali . Berikan qawi masa untuk meraih kembali kepercayaan kepada makhluk bernama wanita . Sekian lama hati yang dulu hancur , bertunas yang baru , tumbuh menggantikan yang patah , datang menggantikan yang hilang , semua itu perlukan elemen waktu .

Dan berhenti berkan saya calon . Saya punya hak untuk mencari . Dan saya tahu ayah terima wanita itu kerana keluarga . Ye datuknya kawan baik ayah . Ayahnya anak usrah . Malah ayah sendiri berkenan kerana mahu mengeratkan hubungan keluarga antara 2 family . Tapi yang terseksa adalah mereka yang tersepit diantara 2 pilihan .


Tapi , ayah tidak melihat kepada pribadi wanita tersebut .Malah tidak kepada cara wanita itu . Pergaulannya . Tingkah laku . Sopan santun . Budi bahasa . Ayah . Saya inginkan wanita yang lemah lembut . Wanita yang mampu mencairkan hati saya dengan peribadi dan juga kesopanan dia . Bukan dengan wanita yang saya rasa lack of that altitude . Dia terlalu aktif ayah . Jejak kaki ke Jordan baru sebulan , nama dia dah dikenali diseluruh mantiqahnya .

Ye , saya tahu saya tidak berhak bermimpi untuk bidadari seperti itu . Namun izinkan saya mencari dahulu . Ye masih dalam proses mencari . Saya tidak punya perasaan kepada wanita . Sekian lama setelah ayah sendiri mengharamkan saya mencintai insan bernama wanita ketika berumur 17 tahun . Ye kini 3 tahun saya kurung hati saya . Tidak dibenarkan kepada mana-mana insan mengetuknya . Dan setelah sekian lama , ayah meminta saya bukakn untuk wanita yang langsung tidak menjenguk hati saya .

Berikan saya waktu . Berikan saya waktu untuk seseorang datang dan terima saya seadanya




Yang Ikhlas
Anakmu .

2 comments:

  1. Ohhh..inilah ye. Taknak cerita apa-apa ke kat kak ika?

    ReplyDelete
  2. stalker detected .qawi story dalam chat la kak ika . ;(

    ReplyDelete