"Bersabarlah . Kerana sabar itu sifat yang disukai Allah"

Tuesday, October 16, 2012

Apabila salah faham berlaku ...

Salam Mahabbah :)


Erm hari ni hari ape ye ? Ha hari selasa .Ye hari aku ponteng kuliyah .hahahah .
OK ape tadi ? *tunjukatas* . Ye itu adalah salah satu tajuk yang nak dibincangkan pada hari ini .
Ye akan timbulkan kontroversi . Tapi itulah yang sepatutnya kita intabeh .


Ye . Di tempat aku ini , terjadilah satu perkara yang dipanggil "Syabab Mengendap Akhawat". Ok titik . Di situ berlaku satu perkara yang kita panggil tak patut berlaku dalam fatrah belajar . Ok disebabkan ia tiada kaitan dengan aku , aku pun buat tak peduli . Tapi dalam masa yang sama aku bagi la sedikit komentar tentang itu . Kataku dalam komen itu :

"mungkin syabab tu sedang berada di beranda dengan masalah wang masalah ibu bapa . Kemudian keluar akhawat dari basement terlihat syabab itu bermasam muka bermuram durja . Di tuduh skodeng . Semua benda boleh berlaku bukan ? :) " . Ye itu statement yang merujuk kepada manusia bernama "aku" . Ye aku memang selalu lepak kat beranda sambil2 tak pakai baju (excuse me . sebab aku tak tahu bangunan sebelah ada perempuan) sambil2 pk hal sendiri . Ye mungkin ada yang terlihat aku sebagai penskodeng . Tapi dari sudut yang lain aku sedang fikir hal dunia .

Jadi hari ini . Datanglah mereka yang bernama JKKK menyiasat hal ini . Dan ternyata sebagaimana sangkaan ku . Sememangnya rumah ini menjadi target kerana hanya di imarah aku sahaja tempat bertembungnya dua punca syabab dan akhawat (dua bangunan yang dekat2 la maksud aku) .

Jadi itu lah . One of the target men adalah aku sendiri . Ye sebab komen aku tentang benda tu . Sebenarnya aku cuma nk cakap segala kemungkinan boleh berlaku . Jadi dilihat kepada komen itu . Dan aku dijadikan kambing hitam .

Maaf aku nak cakap . Skodeng bukan profession aku . Kalau aku nak aku mengorat je . Skodeng bukan jenis aku . Maaf la . Andai aku memang bersalah , aku mengaku . Tapi sebab aku tak buat .

Dah la insan bernama akhawat , satunya anda sendiri yang tidak intabeh tentang diri antunna . Bila diintai mula nak post situ sini . Tapi tingkap rumah tak letak langsir . Manusia bernama lelaki memang perangai dia tgok benda yang sakitkan mata . Bila kena tegur barulah cepat2 nk tutup tingkap . Kemudian kami pula yang disalah tafsir . Mohon la . Stress kami yang tak bersalah . Kambing putih yang buat kambing2 yang lain turut bersalah .

Mohon la . Suara jaga . Malam2 kami selalu dengar antunna gelak macam ape *&*^*%#%$ .

Syabab pula . Tolong lah .Nama kami dah buruk dikalangan sahabat2 . Mengakulah anda yang sedang skodeng tu . Kami dah tahun 2 kat sini dan start tahun lepas kami tak pernah kacau akhawat . Mereka pun baru masuk 3 bulan yang lepas . Maaf lah . Kami dah ada buah hati masing2 . Mengakulah . Jangan tunding kami . Nama kami dah buruk .


Mohon intabeh . Jangan buat perkara yang tidak senonoh .



Maaflah tulisan entah ape2 .

saya sedang penat urus itu ini dan tired nak exam
dan saya sedang demam .

Mohon jangan dekat ....

No comments:

Post a Comment