"Bersabarlah . Kerana sabar itu sifat yang disukai Allah"

Monday, October 24, 2011

cinta ?!!!hurm .

okay .salam cinta dari langit .hari ni xtaw nk tulis ape .banyak benda berlaku dan setakat ni alhamdulillah dapat tangani tanpa masukkan unsur2 emosi .nk taw ke pae yg berlaku tu ?xpayah lah .sakit hati bila kenangkan .tapi sampai bila nk simpan sakit hati tu ?xperlu lah .ni blog saya .dn .saya ceritalah ape yg berlaku .





em .pertama .ape ea .emmm .ape tu ..emmm .ha .ade akhawat dari mafraq .aiyyo .asyik2 cakap sal akhawat  .xpe .cuma nk berkongsi .em .pertamanya start macam ni .kami berkawan dari Malaysia lagi .tapi truly .saya xde niat ape2 xde perasaan ape2 kepada dia .cuma kawan yg sedikit rapat .dn time sampai ke Urdun .dia pon ada ckap 'saya xkan pernah jatuh cinta dgn awak' .ok .no hal .memang niat di hati ni xperlukan cinta dari seorang insan .em .then bila lama2 .hunungan sedikit renggang .dan truly .memang xpernah tahu dia ade simpan hati selama kawan dgn dia .klu taw .dh lama aku putuskan hubungan kawan tu .buat apa menabur janji yang xpenah kita kan penuhi .aku cuba cakap yg aku ni anti perasaan anti perempuan .cuam kawan kn .kawan tu oke je /tiba2 masuk hal perasaan ni mungkin x kot .last2 dia yg merajuk .dia cakap macam2 .adoyai .xkan nk kena cakap jgk .kite ni anti perempuan .em .biar je la .saya dh biasa jumpa yg macam ni .





lepas tu ade satu lagi ni .yg ni lai sakit hati .pasal akhawat jgk ni .memang xlari dari tajok btol .dalam fb yang xtahan nya .sepatotnya lah .dh lame aku cakap yg aku anti perempuan .tapi sebabkan cuba nk buang lah aku kawan fb dgn dorang .cuma sebab satu benda kecik .dorang pakat ramai2 block .unfren kawan .ape ni ?!!!!ade k patot .aku pom ade perasaan jgk .bukan tunggul .penat la aku asyik kean jaga hati orang .sedangkan hati aku ni aku xpeduli .agak2 sakit hati x .kita tukarkan sifat jadi xbnci prempuan sebab semata2 nk jaga hati diorang .last2 dia bals balik ?agak2 la .tapi xpe .tambah hatiakummaikn benci kepada perempuan .korang yg mintak bukan ?aku oke je .hurm .




malam ni ase nk bermadah .dgr2 la ayat ni .



saat indah nian .namun angin itu tetap berlalu lembut menjauhi segala kemanisan memori itu .dan saat bayu menghampiri .ia bagai suatu kesamaran yang tiada bayangan .namun tetap hadir di dalam suatu kekelaman .aku bersendiri menghitung hari .menghitung saat2 indah sesuatu persaudaraan itu .namun bagai terpana diriku saat jiwa mu menolak aku jauh .hati ini bagai retak seribu .malah terhempas di lantai kekecewaan .hati ku sayup berlagu sunyi .hancur ditimpa sengketa jiwa .dek kerana hilang nya cinta mu sahbat .aku hilang panduan .hilang cahaya .hilang segala2nya .andai kemaafan diri ini masih belum diterima .ku kurimi angin yang indah menyampaikn salam kerinduan .bersama si ceria bayu agar senyuman itu sentiasa hadir di saat dirimu di landa kesunyian .semoga cinta dan cita sahabat itu dirahmati~


ade lagi ni .

andai cinta mu itu bagai pungguk merindui bulan .percaya lah cinta ku pada mu seperti sang bulan kehilangan rintipan pungguknya .semoga tangan mu itu sudi sekali lagi menjahit lembaran kenangan sehingga ia menjadi lembaran memori yang takkan pernah dilupai .




selamat semua .saya bosan dgn hati prempuan.fine ?

insan biasa ?
kak ayyaa .thanks kasi resipi tu .

No comments:

Post a Comment