"Bersabarlah . Kerana sabar itu sifat yang disukai Allah"

Thursday, September 20, 2012

Sayang dia ....Bintul Huda

Salam Mahabbah ^^


Ye saya sayang dia .
Sangat2 sayang .
Juga rindu nak bergurau senda bersamanya .
Rindu nak buat lawak dengan dia .
Rindu senyuman dia .
Rindu masakan dia .
Rindu dia membebel pasal baju yang berlonggok-longgok tak basuh .
Rindu akan suruhan dia time kita tak bagi itik makan .

Ye .
Itu salah satu insan yang membentuk diriku menjadi aku .
Bintul Huda .
Mabruk kak huda :)
Sekarang dah jadi isteri .
Dulu dia kejut bangun sahur .
Dia jugak yang bergilir tugasan hantar dan ambik adik sekolah .







Jujur .
Aku tidak banyak kenangan manis dengan beliau .
Dia pun tak jugak selalu berborak dengan aku .
Tapi 3 bulan kebelakangan ini .
Aku tolong dia siapkan hantaran kahwin dia .
Sama-sama pakai ukiran rama-rama kat baju sempena ketidaksempatan aku masa dia kahwin .

Dia senyum bila aku ketawa .
Sama-sama ejek rajehah dengan style dia yang entah hape2 .
Hehe .
3 bulan di Malaysia tampak singkat .
Aku tak hayati .
Tapi ternyata 3 bulan yang last ni .
Dia sentiasa bahagiakan adik yang dulunya dia tak peduli sangat .
Ye aku sangat sakitkan kepala dia dulu .
Bergaduh .
Tak sehaluan .

Tapi dia sentiasa masakkan untuk aku .
Basuh baju .
Lipat baju .
Tengok runningman sama2 .
Tengok Oh My English sama2 .

Tapi hari ini dia sudah bergelar isteri .
Maka terlepaslah segala tanggungjawab berbakti kepada ibu bapa dan keluarga .
Maka dibawanya haluan ke Kuala Lumpur .
Mencari tiket redha seorang suami untuk ke syurga .




Jadi bila aku teringat aku update la status .
Sincerely family aku tak pernah main2 rindu ni .
Kalau rindu pun senyap je .
Tak de luah2kan .
Jadi tiba2 hari ni .
Aku update kerinduan kepada kakakku .

And something happened !!!!!!!






Bagai tak percaya aku lihat ape yang kakak aku tulis .

Hilang akal aku baca tu .
Memang ternyata kakak aku juga rindu .
Menangis keluar air mata aku baca komen tu .
Sampaikan aku baca berulang-ulang kali .
Sebab aku dan kakak aku tak begitu rapat .


Ya Allah .
Kurniakan kebahagiaan kepada kakakku Bintul Huda bersama pasangannya Abg Fakhrizal .
Juga kesejahteraan dan kegembiraan kepada kedua ibu bapa ku .

Kutitipkan salam cinta bersama bebutir pasir rindu dari pinggir bandar Irbid .

-keluarga ku sememangnya aku sayangi segala yang ada pada mu :(
































 










No comments:

Post a Comment